Κοινό μήνυμα αισιοδοξίας και προώθησης της δημιουργικότητας ως διεξόδου την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού στέλνουν σχεδιαστές γραφικών απ’ όλον τον κόσμο, μιλώντας ο καθένας στη δική του γλώσσα ή οπτικοποιώντας τις σκέψεις του στο πλαίσιο project του Graphic Stories Cyprus σε συνεργασία με το δίκτυο Worldwide Graphic Designers.

Συνολικά 33 σχεδιαστές από 21 χώρες συμμετέχουν από το προσωπικό τους καταφύγιο, από το σπίτι τους, σε βίντεο του project «#stay_home, #stay_safe, #remain_creative» και με τον δικό τους τρόπο υπογραμμίζουν την ανάγκη τήρησης των οδηγιών περιορισμού των μετακινήσεων και ταυτόχρονα διοχέτευσης της ενέργειας σε δημιουργικά έργα.

Ο Βλάντιμιρ Ραντιμπράντοβιτς από τη Σερβία γράφει τη λέξη corona και την εξαφανίζει με μουτζούρες και μελάνι, η Σου Γουέι από την Κίνα δείχνει το ένα από τα πολλά βιβλία που διάβασε το διάστημα της απομόνωσης με τον καίριο τίτλο «Identity Crisis», η Ροσάριο Σάντος από την Πορτογαλία τονίζει ότι παρά την φυσική απομόνωση, υπάρχει ενότητα γύρω από έναν στόχο και αισιοδοξεί ότι στο τέλος όλα θα πάνε καλά.

«Στόχος ήταν να περάσουμε το μήνυμα #Μένουμε Σπίτι, #Μένουμε Ασφαλείς, κυρίως όμως #Μένουμε Δημιουργικοί για να αντλούμε δύναμη και θετική ενέργεια» εξήγησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Αγγελική Αθανασιάδη, υπεύθυνη του project, ιδρύτρια του Graphic Stories Cyprus, μη κερδοσκοπικού φορέα που στοχεύει στην προώθηση και προβολή της εικαστικής δημιουργίας της Κύπρου.

«Επικοινώνησα για το project με σχεδιαστές από διάφορες χώρες και ήταν συγκινητικό όταν συνειδητοποίησα ότι αυτό που νιώθω και βιώνω στην Κύπρο, το νιώθει και το βιώνει ένας άνθρωπος στο Μεξικό, στην Ιαπωνία, στο Ντουμπάι. Ήταν μία αλληλεπίδραση που γέννησε όμορφα συναισθήματα. Όλοι είναι κλεισμένοι στο σπίτι τους και προσπαθούν να έχουν συνεργασίες διαδικτυακά, είτε να δημιουργούν κάποια project χωρίς οικονομικό όφελος» τόνισε η Αγγελική Αθανασιάδη, σχεδιάστρια οπτικής επικοινωνίας από την Αθήνα, η οποία από το 2009 ζει και εργάζεται στην Κύπρο.

Η θετική ανταπόκριση των σχεδιαστών από το εξωτερικό στην πρόσκληση να συμμετάσχουν στο βίντεο και οι διαφορετικοί, ευφάνταστοι τρόποι που επέλεξαν για να κοινοποιήσουν το μήνυμα εντυπωσίασαν την υπεύθυνη της πρωτοβουλίας, άλλος κόλλησε σε τζάμι αυτοκόλλητα με λέξεις-κλειδιά, άλλος έφτιαξε τον κορονοϊό από χαρτί και τον κατέστρεψε για να δείξει ότι «είμαστε πιο δυνατοί και μπορούμε να τον νικήσουμε» και άλλος εκφράστηκε με την τέχνη του animation και ένα τραγούδι που μιλάει για τον προσμονή της φυγής.

«Ιδιαίτερα θετική αύρα αποπνέει ο Ιταλός σχεδιαστής, ο οποίος κινεί την κάμερα, δείχνει τον χώρο του και έχει μία πολύ όμορφη, ζωντανή έκφραση για να περάσει το μήνυμά του. Το πιο σημαντικό είναι ότι ο καθένας μίλησε στη δική του γλώσσα και αυτό μας βοηθά να καταλάβουμε ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα που αγγίζει όλο τον κόσμο» ανέφερε η Αγγελική Αθανασιάδη επισημαίνοντας ότι στο βίντεο έχει συμπεριληφθεί και η νοηματική γλώσσα με τη βοήθεια σχεδιάστριας με προβλήματα ακοής.

«Εμείς οι επαγγελματίες του δημιουργικού κλάδου, όταν δεν κάνουμε κάτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, αρχίζουμε να οδηγούμαστε σε συναισθηματική και ψυχολογική φθορά. Ας σχεδιάζουμε αφίσες, ας υλοποιούμε κάποια πρότζεκτ πειραματικά, αρκεί να είμαστε σε εγρήγορση για να μην επηρεάζεται η ψυχολογική μας διάθεση» σημείωσε η Αγγελική Αθανασιάδη.

«Αυτή η περίοδος είναι κάτι πρωτόγνωρο για όλους, δεν έχει συμβεί ποτέ για κάποιο λόγο να μείνουμε τόσο καιρό μέσα στο σπίτι μας, να αποκλειστούμε ο ένας από τον άλλο, αλλά ταυτόχρονα να διατηρείται η επαφή στο διαδίκτυο» υπογράμμισε η υπεύθυνη του project «#stay_home, #stay_safe, #remain_creative», η οποία ανακαλύπτει ότι υπάρχουν θετικά στοιχεία του κοινωνικού αποκλεισμού.

«Μου αρέσει που οι άνθρωποι έχουν ηρεμήσει ως προς το τι γίνεται έξω. Ζούμε σε φρενήρεις ρυθμούς και τώρα βγαίνεις έξω και απολαμβάνεις τη φύση, απολαμβάνεις να περπατάς και να είσαι ασφαλής, απολαμβάνεις πολλά πράγματα που πριν δεν ήταν το ίδιο. Δεν μπορούσες να παρατηρήσεις το περιβάλλον, όπως γίνεται τώρα. Καθαρίζει το μυαλό σου, γεννιούνται καινούριες ιδέες» είπε.

«Σίγουρα πρέπει να μείνουμε ασφαλείς για να σπάσει αυτή η αλυσίδα και όσο το δυνατόν να κάνουμε πράγματα για να παραμείνουμε όρθιοι στα πόδια μας, να παραμείνουμε αισιόδοξοι, να δούμε ότι όλα θα επανέλθουν στην κανονικότητα. Και όταν θα βγούμε από αυτό να αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις πιο ανθρώπινα. Πριν ήμασταν σε μία κατάσταση, που επέβαλε να τρέχουμε, να προλάβουμε, να διεκδικήσουμε, ενώ η ζωή δεν είναι έτσι είναι τελείως διαφορετική και πρέπει να δούμε την περίοδο αυτή ως λύτρωση και να αρχίσουμε από την αρχή» υπογράμμισε.

«Μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς και παραμένουμε δημιουργικοί. Στηρίζουμε τις τέχνες και τον πολιτισμό, αγαπάμε τη ζωή. Μαζί θα τα καταφέρουμε!» είναι τα μηνύματα που μεταφέρουν οι σχεδιαστές από 21 χώρες: Αυστρία, Κίνα, Κύπρος, Δανία, Εκουαδόρ, Αίγυπτος, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ινδονησία, Ιταλία, Ιράν, Ιαπωνία, Λίχτενσταϊν, Μεξικό, Πορτογαλία, Ρωσία, Σερβία, Ισπανία, Ουκρανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Το βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube και έχουν δημιουργηθεί σελίδες του «#stay_home, #stay_safe, #remain_creative» στο Facebook και το Instagram.

Η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Worldwide Graphic Designers, διεθνές δίκτυο σχεδιαστών γραφικών που οργανώνει project σχεδιασμού αφίσας με κοινωνικό περιεχόμενο και συνεργασίες με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και τον κοινωνικό προβληματισμό.

Ο μη κερδοσκοπικός φορέας «Graphic Stories Cyprus» ιδρύθηκε το 2015 και από τότε διοργανώνει κάθε χρόνο το ομώνυμο Συνέδριο Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου. Σκοπός της ίδρυσης του «Graphic Stories Cyprus» σύμφωνα με την Αγγελική Αθανασιάδη συνιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια του Συνεδρίου, ήταν να δημιουργηθεί η συνθήκη για να έρθουν κοντά οι σχεδιαστές της Κύπρου και να έχουν έδαφος διάδρασης και αλληλεπίδρασης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Source link